Av Lena

"Ja,jag säger då det. Vi har ju nyheterna här i Sverige som är ett ut av de viktigaste programmen vi har. Nyheter från utomlands, viktig samhällsinformation och diverse katastrofer. Nu undrar jag varför det bara är skåningar som arbetar som nyhetsuppläsare. Jag fattar ju inte ett smack av vad hon /han pratar om?? TV4 tittarombudsman fick ju den frågan härom veckan, ingen förstår vad de säger??? Men man får inte diskriminera någon, som han uttryckte sig, så de fortsätter att anställa BARA skåningar till nyheterna. De stakar sig väldigt ibland nästan som dom satt tungan i halsen. Nej, det kan man ju inte bemöda sig med att titta på. Därför har jag nu börjat titta på finsk TV. jag fattar ingenting nu heller, men de har färggrannare bakgrunder i studion och lite roligare frisyrer.Jag har en granne: Madfuussa Mohassa och han och hans fru, ja nu kan jag ju inte skilja på dem för båda är ju lika skäggiga, de förstår inte heller varken finska eller skånska. Så de funderar på att flytta hem igen. Vart ska jag flytta då? jag bor tammefan i mitt eget land å fattar inte vad nån säger på den förbannade TVn."

by L, mammas kära underbara vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0