Åker-bil-filosofi

Sitter på tråkiga E4:an, det börjar bli lite halvmörkt och snart sitter vi fast i köer igen.
Så varför inte sätta sig och skriva en stund, när jag för en gång skull inte kör själv.

Undrar ibland vad folk tänker med, varför det ska ljugas och spelas en massa spel... 
Vad hände med att vara ärlig? Och det här hopplösa sättet man ska betee sig på, man ska tydligen säga en sak och mena en annan och det ska tydligen folk lista ut då..att man menar det man inte säger.
Blir det automatiskt fel då när jag säger som jag tycker? Tror folk att jag menar det motsatta? Iofs skulle det väl förklara en hel del men hur korkat är det inte egentligen. Om folk ändå vet att du ljuger, vad är det då för mening med det? Då talar man ju ändå sanning, eller ja...jo, sanning men bakvänt och inte blir det något bättre av att göra det heller, kan bli många missförstånd... och för oss som säger vad vi menar/tycker/tänker blir allt så hopplöst fel då folk tolkar det som att vi menar motsatsen...

Fy nu har jag krullat ihop mina hjärnceller totalt. 
Det får räcka sådär, nu ska jag sätta mig och svära lite över hur folk kör.

/N*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0