En fjortonårings dagbok....

Har gjort lite efterforskningar i ett ämne senaste tiden...
Och helt enkelt konstaterat att det är sant som alla säger. Vill man ha någon ska man jävlar hålla på sin "oskuld".
Det andra är ett annat experiment som också visat sig vara rätt tråkigt. Efter andra gången blir allt så trist. Första gången är så hejdlöst kul, till den andra så har man så stora förväntningar att man blir besviken (sorgligt men sant).
Det kan väl enklast förklaras med att spänningen är helt otrolig första gången, man är pirrig och nyfiken och allt sånt. Till andra gången har man helt enkelt fått eld i brallorna och fantasin skenar iväg, för att man sedan ska sitta där öga mot öga och tänka "herrejösses, jag vet inte om jag vågar, tänk om han blir besviken, tänk om jag inte klarar det jag lovat" mm mm.
Så hur gör man för att komma till omgång tre?

Jag själv är ett stort fan av att flörta (tog ett tag att komma fram till detta, men inte mindre sant för det). Det är alltså inte själva grejen med att ses som är det roligaste. Jag älskar smsen, samtalen där alla förväntningar byggs upp. Jag älskar att få det där ursöta lite busiga smsen mitt i natten som får en att le, därav har jag ett lager av just sms-flirtar. De får mig att må bra helt enkelt. Vem blir inte glad av det?
Mina källor (ni vet vilka ni är) håller med till viss del. Men de flesta förväntar sig faktiskt att det ska bli något av det hela. Men det är ett knivigt område det där. Mycket kan missuppfattas och många gånger bllir allt bakvänt och smsen får fel mening, med tanke på att "tonfallet" ligger i läsarens ögon och inte i min text. Jaja, det är la som det är.

Hur som helst är det likförbannat ett förhållande, ja, ett förhållande till en annan människa och precis som mellan ett par så knepar det minst sagt till sig för det mesta även om man drömmer om det där okomplicerade där man bara kan vara sig själv och köra på utan att folk tar det på för stort allvar. Nackdelen med det kan väl iofs vara att om man någonsin får för sig att bli seriös (never gonna happen) så kommer väl ingen ta en på allvar???

Nej svepa en 12:a och försöka få ögonen och ramla ihop. Tyckte ändå detta ämne var diskuterbart såhär på julafton. Jag skyller på att jag inte sovit på en vecka, jobbat i 8 dagar och på den däringa febern jag har dragits med i ett par dagar (kan ju bero på att man är liiiite trött och stressad kanske).

over n out /n*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0